Projektujemy strefę komfortu w naszej szkole
Strefa to jakiś obszar, a komfort kojarzy się z bezpieczeństwem. O tym jak ważne jest środowisko fizyczne szkoły (wygląd budynku, szkolne korytarze, klasy, estetyka wnętrz itp.) rozmawiali uczniowie klasy VII i VIII z psychologiem szkolnym, realizując zadanie wrześniowe w ramach projektu „Szkoła Pozytywnego Myślenia”. Uczniowie analizowali każdy zakątek szkoły za pomocą metafory przestrzeni. Efektem końcowym zajęć było zaprojektowanie strefy komfortu, czyli miejsca gdzie uczniowie mogliby spotkać się ze sobą, odetchnąć, zrelaksować się, porozmawiać w ciszy i spokoju, wymienić się swoimi pomysłami, pośmiać się lub pożartować, poczuć się, że są częścią grupy. Pani dyrektor M. Szczepaniak pozytywnie zaopiniowała propozycje uczniów, mając świadomość, jak otoczenie wpływa na zdrowie psychiczne i emocjonalne uczniów. Miejmy nadzieję, że niedługo będziemy mogli zaprezentować nie tylko projekty, ale zdjęcia z naszej strefy komfortu.